Zdravstvene prednosti škroba iz krompira, banana i hljeba

0
172

Naučnici su utvrdili da otporni škrob (koji odolijeva probavnim enzimima) može pomoći u suzbijanju apetita i čak smanjiti rizike povezane s razvojem dijabetesa i raka debelog crijeva.

Ako jedan od vaših ciljeva u ovoj godini da se hranite zdravije, možete početi s konzumacijom pečenog krompira ili banane koja nije previše zrela. Ili možda s tjesteninom.

Rezultati istraživanja naučnika iz Engleske pokazuju da namirnice koje sadrže otporni škrob imaju brojne zdravstvene prednosti, bez poznatih štetnih nuspojava.

Istraživači British Nutrition Foundation navode da je potrebno više istraživanja, ali dokazi za sada pokazuju da ova vrsta škroba može pomoći ljudima da jedu manje, da poboljšava zdravlje crijeva i da pomaže kontroli glukoze u krvi.

Rezultati su objavljeni u časopisu Nutrition Bulletin.

Kako škrob pomaže?

Istraživači su objasnili da otporni škrob se ne razgrađuje u tankom crijevu. Umjesto toga, fermentira u debelom crijevu, proizvodeći lanac kratkih masnih kiselina i postaje, u suštini, jedan oblik vlakana. Ti kiseli lanci djeluju kao izvor energije za crijevne ćelije.

Povećanje masnih kiselina u debelom crijevu, kažu naučnici, pomaže u sprečavanju razvoja abnormalnih ćelija u crijevima.

Dr. Stacey Lockyer, stručnjakinja za prehranu, kaže da postoje “čvrsti dokazi da konzumacija otpornog škroba u mjesto probavljivih ugljikohidrata može pomoći kod kontrole glukoze u krvi.” A ova interakcija može imati potencijalnu korist za osobe s dijabetesom tipa 2.

Osim toga, dr. Lockyer navodi, da postoje također dokazi da otporni škrob može poboljšati zdravlje crijeva i smanjiti osjećaj gladi nakon obroka, stimulirajući oslobađanje crijevnih hormona koji potiskuju apetit.

Određeni oblici otpornog škroba prirodno se nalaze u hrani kao što su krompir, banane i žitarice.

Otporan škrob se također može stvoriti kuhanjem, a potom hlađenjem hrane koja sadrži škrob, kao što su krompir i tjestenina.

Redovna konzumacija ove vrste škrobne hrane, uz dosta voća, povrća i orašastih plodova, može značajno poboljšati zdravlje.

“Znamo da adekvatan unos prehrambenih vlakana u ukupnom poretku važan za postizanje zdrave, uravnotežene prehrane i smanjuje rizik od razvoja niza kroničnih bolesti, uključujući rak debelog crijeva, dijabetesa tipa 2 i bolesti srca”, kaže dr. Lockyer.

Dr. Susan Weiner, dijetetičar i nutricionist, ističe prednosti otpornih škrobova i kaže da je ovo tema o kojoj se često raspravlja u svijetu zdravstva i da treba uzeti u obzir ovakva istraživanja koja potvrđuju zdravstvene prednosti određenih namirnica.

Dr. Weiner je također naglasila da, iako otporni škrob suzbija apetit, važno je ljude upozoriti da i dalje moraju naučiti prestati jesti kada su siti te da također trebaju jesti uz ove namirnice zdrave priloge, kao što su povrće i voće. “Jednostavno – sve vrste hrane se moraju naći na tanjiru”, rekla je.

Prehrana u cjelini

Bilo da se poveća unos otpornih škrobova ili ne, dr. Weiner ima savjet za ljude koji su odlučili u ovoj godini se posvetiti zdravom izboru prehrane.

Naime, kao nutricionista savjetuje svojim pacijentima da specificiraju određene ciljeve umjesto općih ciljeva. Odluke, kao što su “gubitak težine”, “ići u teretanu više” ili “zdravije se hraniti“ previše su općenite. Dr. Weiner kaže da je odabir jednog određenog cilja puno bolji način, ako želite izgubiti višak kilograma.

Odluka, poput piti više vode umjesto soda sokova ili zamijeniti jedan mesni obrok za vegetarijanski nedjeljno, puno je korisnija i više izvodljiva.

“Napravite jednu jednostavnu promjenu u određeno vrijeme”, rekla je te dodala da je bolje da se odlučite šta možete učiniti “više”, umjesto nečega što bi trebali učiniti “manje”.

“To ne samo da bi trebalo važiti za plan prehrane, već i za ono što stavljate u hranu “, rekla je. Naime, ljudi s skloni da odluče manje jesti, ali ne i odreći se nekih zaista loših navika u kuhanju.

Tako predlaže da umjesto da čuvate ostatke od večere, bacite ih odmah  ili da jednostavno ne posežete za nezdravim namirnicama, poput čokolada, samo zato što su na sniženju. Isto tako, dobra je odluka sol zamijeniti za začine, umjesto nezdravih ulja koristiti zdrava i da pravilo bude „manje, a kvalitetnije“. “Naša hrana je dio slagalice i vodite računa koje kockice koristite i kako ih sklapate”, dodala je.

nekretnine_mostar

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here