Volvo Concept Truck

0
210
Volvo Concept Truck

Konceptnim kamionom Volvo kompanija Volvo Trucks razvila je prvo hibridno vozilo namijenjeno primjeni na dugim relacijama. U kombinaciji sa drugim poboljšanjima, ukupno smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 iznosi oko 30 %.

Kompanija Volvo Trucks prvi je put otkrila konceptni kamion Volvo u maju prošle godine, a sada ga je dodatno razvila i poboljšala. Osim poboljšanja aerodinamike, otpora pri kotrljanju i manje mase, nova verzija ima i hibridni pogon – jedan od prvih tog tipa za teške kamione u primjeni na dugim relacijama.

„Nastojimo biti na vodećem mjestu na polju elektromobilnosti, te neprestano testirati granice kada je riječ o smanjenju potrošnje goriva i emisija”, kaže Claes Nilsson, glavni izvršni direktor kompanije Volvo Trucks. „Uvjereni smo da će tokom sljedećih godina, sa sve većim prisustvom obnovljivih izvora energije, elektromobilnost i hibridna tehnološka rješenja postati sve važnija. Pogonski sklop našeg konceptnog kamiona razvijen je sa ciljem da se poboljša efikasnost transporta, te tako pomoglo prodoru održivog prevoza u transportnu industriju. Konceptnim kamionom ćemo steći dragocjeno znanje i iskustvo koji će nam u budućnosti pomoći da dodatno razvijamo tehnološka rješenja.“

Hibridni pogonski sklop funkcioniše na osnovu obnavljanja energije pri vožnji nizbrdo ili nagibima većim od 1%, ili pri kočenju. Obnovljena energija se pohranjuje u akumulatorima i koristi za pogon kamiona u električnom režimu na ravnim cestama ili manjim nagibima. Napredna verzija sistema I-See kompanije Volvo Trucks za pomoć vozaču, razvijena je posebno za hibridne pogonske sklopove, a analizira topografiju nadolazećeg terena kako bi se izračunao najekonomičniji i najefikasniji odabir između dizelskog i električnog motora, kao i optimalno vrijeme iskorištavanja obnovljene energije.

Procjenjuje se da će u prevozima na dugim relacijama hibridni pogonski sklop omogućiti motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem isključivanje do 30 % vremena vožnje. Time će se uštedjeti 5 – 10 % goriva, u zavisnosti od tipa ili specifikacije vozila, te njegovom ciklusu vožnje. Također, pruža opciju vožnje u potpuno električnom režimu do 10 km, čime se omogućuje vožnja bez zagađivanja i uz nizak nivo buke.

„Prevozi na dugim relacijama danas čine značajan udio ukupne potrošnje energije u transportnom sektoru. Upotreba hibridnih rješenja donosi veliki potencijal smanjenja potrošnje goriva i zagađenja, te označava važan korak prema postizanju naših i društvenih ciljeva u budućnosti“, kaže Lars Mårtensson, direktor odjeljenja za zaštitu okoliša i inovacije u kompaniji Volvo Trucks.

Volvo Concept Truck se oslanja na mnoge prednosti koje je donio njegov prethodnik, a to su bolja aerodinamika, manji otpor kotrljanju i manja masa vozila.

„To je platforma za verifikaciju nekoliko novih tehnologija za poboljšanje efikasnosti prevoza”,kaže Åke Othzén, glavni voditelj projekta u kompaniji Volvo Trucks. „Neke od tih novosti već su uvedene u naše kamione, a neke ćemo uvesti u bliskoj budućnosti. Hibridni pogonski sklop djelomično se zasniva na znanju i iskustvu stečenom na hibridnim i električnim autobusima Volvo.“

Činjenice: Volvo Concept Truck

– Volvo Concept Truck je rezultat švedskog dijela bilateralnog istraživačkog projekta u koji su bili uključeni Švedski državni zavod za energetiku Energimyndigheten i Ministarstvo energetike SAD-a

– Američki konceptni kamion, projekat SuperTruck, razvijen je u okviru programa SuperTruck, Ministarstva energetike SAD-a, sa kojim se promovišu istraživanje i razvoj u cilju poboljšanja efikasnosti prevoza na dugim relacijama u Sjevernoj Americi

Činjenice: Električni hibridni pogonski sklop

– Obnavlja energiju pri vožnji nizbrdo ili nagibima većim od 1% ili pri kočenju. Obnovljena energija se pohranjuje u akumulatorima i koristi za pogon kamiona u električnom režimu na ravnim cestama ili manjim nagibima

– Napredna verzija sistema I-See kompanije Volvo Trucks za pomoć vozaču, razvijena posebno za hibridne pogonske sklopove, analizira topografiju nadolazećeg terena na temelju informacija koje dobiva iz GPS-a i elektronski mapa. Pomoću naprednog algoritma, na temelju nagiba ceste i očekivane brzine sistem izračunava najekonomičniji i najefikasniji našin korištenja dizelskog i elektromotora, kao i optimalan trenutak iskorištavanja obnovljene energije.

– Procjenjuje se da će u prevozima na dugim relacijama hibridni pogonski sklop omogućiti motoru sa unutrašnjim sagorijevanjem isključivanje do 30 % vremena vožnje. Na taj način će se uštedjeti  5 – 10% goriva

Specifikacije: Volvo Concept Truck

Model kamiona: Volvo FH

Motor: Volvo D13 Euro 6, C

 

 

nekretnine_mostar

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here