Šta sve izaziva žgaravicu?

0
311

Osjećaj žarenja i nelagode u prsima ili grlu ne mora imati nikakve veze sa vašim srcem. To se često događa kada se želučana kiselina podigne i iritira jednjak, cijev koja spaja usta i želudac. Određene namirnice mogu potaknuti stvaranja viška kiseline, ali one nisu za svakoga iste. Dakle, kada je u pitanju jelo, šta će vam pomoći da se izbjegnete žgaravicu?

Prejedanje

Prva stvar je da mislite, ne o izbacivanju određene hrane, već o količini hrane koju pojedete u jednom obroku. To je slučaj gdje više nije bolje. Bez obzira na to koju hranu jedete, koliko je ukusna, dobro izgleda ili koliko je volite, prepunjen želudac će uzrokovati žgaravicu. Pokušajte koristiti manje tanjire, koji će vam pomoći da smanjiti količinu obroka.

Usporite

Nemojte jesti kao da bacate lopatom hranu u usta. Slijedite pravilo: zalogaj – žvakanje – gutanje – silazak u stomak, pa opet zalogaj – žvakanje …. Ukoliko ne sačekajte da jedan zalogaj stigne u vaš stomak, a vi već stavljate drugi upropastit ćete svoju probavu i izazvati žgaravicu. Odvojite vrijeme za obrok i uživajte u jelima.

Masna hrana

Namirnice koje imaju visok sadržaj masnoće imaju tendenciju da ostanu u želucu duže. I što su duže tamo, to je vjerovatnije da će izazvati nemir želuca. Velike porcije s namirnicama koje su masne, kao što je pržena piletina, čips ili hamburger, dvostruka su opasnost za žgaravicu.

Smanjiti prženje

Osim prženja, hranu možete spremati i na druge načine: peći, kuhati, roštiljati, kuhati na pari … Sve samo nemojte pržiti hranu.

Hrana koja ima visok sadržaj kiseline

Paradajz i jela od paradajza (paradajz sosevi, paradajz pire…) i agrumi (kao što su naranče, grejp, limun) mogu izazvati žgaravicu, pogotovo ako ih jedete same, na prazan želudac. Ocat je također namirnica koja je čest sastojak salata i drugih jela, a koji aktivira pojačanu proizvodnju kiseline u želucu.

Istražite opcije

Pokušajte se preorijentirati na voće i povrće s manje kiseline, kako bi vaš stomak dobio predah. Ili ograničite veličinu porcija kisele hrane ili spremite jelo s nečim drugim. Na primjer, koriste manje paradajz soda na tjestenini ili pripremite je na drugi način, recimo koristite pesto sos. Eksperimentirajte kako bi pronašli vašu zonu udobnosti.

Vodite računa šta pijete

Određena pića izazivaju žgaravicu. Pića s kofeinom (prije svega kafa) pojačavaju kiselinu u želucu. Alkohol može također opustiti ventil između jednjaka i želuca, puštajući kiselinu da lakše pobjegne prema jednjaku. Karbon iz gaziranih pića može napuhati želudac, što može dovesti do žgaravice. Paradajz i citrusni sokovi također izazivaju žgaravicu.

Odaberite bolja pića za stomak

Odaberite pića bez mjehurića i kofeina, kao što su biljni čajevi, mlijeko i obična voda. Ako baš morate popiti kafu ili gazirano piće, neka to bude u minimalnim količinama.

Čokolada

Nažalost, to je kofein. Ako ne možete podnijeti život bez čokolade, smanjite količinu. Jedite samo jedno ili dva rebra dnevno ili samo u posebnim prilikama. Također i čokolada u kolačima može biti okidač za žgaravicu. Konzumiranje čokoladnih kolača za desert na kraju masnog obroka ili jedenje takvog kolača na prazan želudac, nije dobra ideja.

Ljuta hrana

Zapravo i nije iznenađujuće da toplina iz ljute hrane i ljutih sosova može paliti iznutra. Ali, jeste li znali da i nana (menta) može biti problem? Iako nije ljuta, može opustiti ventil na jednjaku, što dovodi do žgaravice. Bijeli i crni luk, posebno sirovi, također mogu biti krivci.

Oprezno s ljutinom

Nije neophodno da cijeli život jedete hranu blagog ukusa. Možete sebi olakšati korištenjem začina. Nije da baš morate utopiti svoju hranu u ljute sosove, na primjer. Možete staviti malu kašičicu čilija umjesto četiri, kako ste navikli. Tražite druge načine da poboljšate okus namirnica, koji neće dovesti do toga da vam gori jezik.

Pratite šta vam aktivira žgaravicu

Svako od nas je drugačiji. Možda ćete fino podnositi blago pikantan obrok, ako nema paradajza unutra. Možda možete popiti malu šoljicu kafe poslije obroka. Pravite bilješke ili vodite dnevnik koji će vam pomoći da odredite šta podnosite i šta dovodi do žgaravice.

Žvakaća guma

Nakon obroka, žvakaća guma pomaže stvaranje sline. Dodatna tekućina pomaže da se neutralizira kiselina i potiče želudac da isprazni sadržaj u tanko crijevo brže. U osnovi, pokreće hranu na preradu prije nego što žgaravica dobije priliku. Izaberite žvakaće gume bez šećera, osim s mentom, jer ona ne drži ventil zatvoren.

Zdrave navike

Nemojte leći odmah nakon jela; dozvolite svome želucu 3 sata vremena između večere i prije spavanja. Pušenje i višak kilograma također mogu povećati šansu za pojavu žgaravice.

Svako s vremena na vrijeme ima probleme sa žgaravicom, ali trebate razgovarati s ljekarom ako vas često i jako muči. Žgaravica može biti simptom probavnih smetnji.

 

nekretnine_mostar

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here