Nezakonita primjena Zakona PIO

0
255
Počev od 2011. godine više puta Udruženje se obraćalo i ukazivalo na isplatni koeficijent, odnosno primjenu Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju, člana 51., ali kako vidimo i dalje se taj član pri određivanju isplatnog koeficijenta ne primjenjuje, a pogotovo sad kad postoje tri isplatna koeficijenta.

Kroz mnoge primjere Udruženje je ukazivalo da Federalni Zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje primjenjujući Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju kao i druge Zakone koji definiraju penzijsko i invalidsko osiguranje vrši obračun kako propisuju Zakoni tako da iznos odnosno visina penzije ne može iznositi više od 75 % od penzijskog osnova. Ništa tu nije ni sporno, jer tako Zakoni propisuju ali je sporno što taj iznos penzije po rješenju Federalni Zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje je prilikom isplate počev od 2005. godine pa do danas povećavao i povećava u startu pri prvoj isplati za 15 %, 18 %, 21 %, 25 %, 35 %, 42 %, 45 %, 49 %, 53 %, 57 %, 61 %, 65 %, 73 % i sada 82 % zavisno koji je penzioner u kojoj godini odlazio u penziju.

Više od deset godina primjenjuje se ovakav način određivanja i zadržavanja isplatnog koeficijenta i time svim novo uvedenim penzionerima omogućuje u startu povećanje penzije, a koje ti penzioneri ni u kom slučaju ne zaslužuju, pa isti u startu imaju penziju veću nego plaću. Ovakav način određivanja isplatnog koeficijenta i povećanje penzije u startu Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju ne propisuje.

Ako se uzme primjer, a ima ih mnogo, da u rješenju o odlasku u penziju iznos starosne penzije iznosi 1.000,00 KM na osnovu penzijskog osnova (75 % max) što je normalno i na Zakonu osnovano, međutim to rješenje penzionera kad ode na isplatu množi se sa 1,82 (82 %) pa taj penzioner ima penziju 1.820,00 KM, veću penziju nego što je imao plaću. Za iznos od 820,00 KM nisu uplaćivani doprinosi i taj iznos mu daruje, odnosno nagrađuje ga Federalni Zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje. Tako je za sve penzionere koji su počev od 2004. godine kada je isplatni koeficijent bio 1,00 nagradio za iznos isplatnog koeficijenta, a da za taj iznos nikakvih uplata doprinosa nije ni bilo.
-2-
Federalni Zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje treba i mora iz baze podataka da izračuna kolika su to do sada sredstva na ovakav način data penzionerima, jer taj iznos u startu penzije ni jedan penzioner ne zaslužuje. Radi se ovdje o velikim sredstvima koja su i te kako mogla poslužiti za povećanje minimalnih penzija ili za uvezivanje radnog staža penzionerima koji ispunjavaju uslov za penzionisanje a ne davati, odnosno nagrađivati novo proizvedene penzionere.

Udruženje pita i odgovor traži, zbog čega i zašto, da li je ovo tačno ili ne, i kolika su sredstva na temelju ovakvog načina rada do sada nezakonito isplaćena.

Iz naprijed navedenog vidi se da ovakav rad nije zakonit, nelogično je da penzioner ode u penziju i ima veću penziju nego plaću. Udruženje je više puta pisalo da je Federalni Zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje trebao i morao svake godine bez obzira koliko je u toj godini bilo povećanja penzije na kraju godine dostignuti nivo penzije u decembru odlukom Upravnog odbora ili donošenjem novih rješenja zadržati na tom nivou, a slijedeću godinu početi sa isplatnim koeficijentom jedan i svi novi penzioneri koji bi odlazili u penziju imali bi penziju onako kako Zakon propisuje, ne više od 75 % penzijskog osnova. Udruženje pita kolika će nagrada novim penzionerima biti kad isplatni koeficijent bude 2, 3 ili 5.

Od Federalniog Ministarstva rada i socijalne politike Vlade Federacije Bosne i Hercegovine kao i od Federalnog Zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje tražimo odgovor na ovo pitanje, odnosno poziv na Zakon ili propis na osnovu kojeg se na ovakav način zadržava isplatini koeficijent i isti primjenjuje na sve nove penzionere.

U ranijim dopisima objasnili smo kako je pripadnik iz Oružanih snaga na iznos rješenja o odlasku u starosnu penziju temeljem Zakona o službi u Oružanim snagama na iznos penzije od 965,00 KM od strane Federalnog Zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje u startu nagrađen sa povećanjem od 65 % i imao tada penziju u iznosu od 1.594,00 KM a sada sa 1,82 ima 1.756,30 KM veču penziju nego što je imao plaću u Oružanim snagama u činu majora. Da li je ovo normalno i moralno. Takvih je primjera mnogo u Oružanim snagama cca 1.044 tada penzionisana a sada i više. Što znači da iznos od 627,00 KM u startu je primio nezakonito, još jednu penziju, jer za taj iznos Oružane snage nisu uplaćivale doprinose. Mnogo je ovakvih razlika većih ili manjih, kako kod vojnih osiguranika, tako i civilnih i radi se o velikim sredstvima koja na mjesečnom nivou odlaze po mišljenju Udruženja nezakonito, jer to ti penzioneri nisu zaslužili. Sa tim sredstvima položaj penzionera sa minimalnom penzijom i te kako bi se popravio. Po ovom pitanju vrlo ozbiljno treba se uključiti i Ministarstvo rada i socijalne politike Vlade Federacije Bosne i Hercegovine te naloži inspekcijski nadzor u Federalnom Zavodu PIO/MIO po ovom pitanju.

Udruženje moli za razumjevanje i uvažavanje naprijed iznijetih činjenica i dokaza, te traži odgovor na ovaj upit.

nekretnine_mostar

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here