Navike koje uništavaju zube

0
180

Primarna funkcija zuba je da žvaču hranu te pomažu u pričanju i oblikovanju nekih riječi. Imate puno razloge da čuvate svoje zube i desni zdravima. Ukrašavaju vaše lice osmjehom. Pomažu da uživate u ukusnim zalogajima. Živite bez zubobolje, a ono što je najvažnije bolest zuba i desni mogu dovesti do drugih problema u tijelu, uključujući i povećan rizik od srčanih bolesti.

Žvakanje leda

Žvakanje led je naizgled bezopasna navika, ali može uzrokovati trajno oštećenje zuba s malim pukotinama. Ove pukotine rastu tokom vremena i na kraju dovedu do pucanja kompletnog zuba. Kako bi ste oduprli navici, naručujte pića bez leda.

Bavljenje sportom bez zaštite za zube

Bavljenje sportom bez zaštite za zube je kao i ne nošenje kacige ili druge zaštitne opreme. Zubi su osjetljiv i njihovo zdravlje je ugroženo tokom bavljenja mnogim sportovima, kao što su košarka, nogomet, hokej, boks … Sportska zaštita za usta pomaže da teški udarci ne oštete zube i čeljust.

Hranjenje bebe pred spavanje

Iako je bočica s toplim mlijekom pred spavanje vrlo efikasan način uspavljivanja bebe, mlijeko prije spavanja povećava rizik od ranog zubnog karijesa na bebinim zubima. Dugotrajno izlaganje šećeru koji se nalazi u mlijeku čini da bakterije razgrađuju zubnu caklinu te to rezultira kontinuiranim propadanjem zuba. Stomatolozi su toj pojavi dali čak i ime: Dječji boca karijes. Pronađite alternativne metode kako bi uspavali bebu ili koristite vodu u boci umjesto mlijeka.

Piercings jezika

Piercing jezika je trend koji može imati teške posljedice po zdravlje. Trend koji snažno obeshrabruju zubari, može uzrokovati djelomični ili potpuni lom zuba, što zahtijeva dentalni rad. Također, uslijed trenja desni može uzrokovati trajnu recesiju odnosno povlačenje desni, što može dovesti do osjetljivosti, pa čak i gubitka zuba. Nakit za usta potiče i nakupljanje bakterija, što stvara ukupnu nezdravu situaciju.

Stiskanje i škripanje zuba

Stiskanje i škripanje zuba naziva se “bruksizam” i pogađa veliki broj ljudi. Obično se događa noću, može biti nasljedna osobina od roditelja, ali je često povezana sa stresom u životu. Ovo čini pritisak na zube, mišiće čeljusti i može uzrokovati bol. Nošenje individualno napravljen silikonski zaštitnik za zube, koji se nosi tokom noći, a koji pomaže u sprječavanju oštećenja zuba te smanjuje pritisak na zube i okolnu strukturu. I druge metode, kao što su biofeedback i tehnike opuštanja, također mogu pomoći.

Sirup za kašalj

Iako je namijenjen u medicinske svrhe, sirupi za kašalj imaju visok sadržaj šećera. Uzimanje više puta dnevno sirupa za kašalj i umirenje ždrijela za zube znači višak šečera. Zubni plak (koji sadrži bakterije) povećava se u ustima i stvara veću učestalost pojave karijesa i bolesti zubnog mesa. Dobra alternativa je da se odlučite za sirupe bez šećera.

Gumeni bomboni

Bilo koja bombona je loše za zube, ali gumene, ljepljive bombone su posebno štetne. Ljepljiva priroda gumenih bombona, karamela ili žela omogućuje da se zaglave u pukotinama između ili na zubima, koje sline ne može oprati. Ako se ne možete odreći ove grickalice, nakon konzumacije pažljivo operite zube i koristite zubni konac ili se odlučite za bombone bez šećera.

Soda

Visok nivo šećera i kiselina je loša kombinacija za zube. Često konzumiranje sodiranih pića doslovno „kupa“ zube u šećeru i dovodi do zubnog karijesa. Osim toga, povećana izloženost kiselini nagriza zubnu caklinu i dovodi do osjetljivosti zuba. Ako želite ipak da pijete sodirana pića, smanjite učestalost i odlučite se i za zdravije načine gašenja žeđi, na primjer vodom. Također, kako bi ste smanjili eroziju zubne cakline ispirite zube vodom nakon konzumacije pića. Možete probati piti sodirana i kisela pića i na slamku, kako bi smanjili njihov kontakt sa zubima. Na kraju, pričekajte najmanje 30 minuta nakon konzumacije prije nego operete zube mekom četkicom, kako bi izbjegli daljnje kvarenje i trošenje cakline.

Vaši zubi nisu otvarač

Zubi su namijenjeni za jelo, govor i smijeh. Sve drugo može biti nezdravo, što svakako uključuje i njihovo korištenje kao alata. Uprkos praktičnosti, otvaranje kesica grickalica i drugog, pa i otvaranje boca, može uzrokovati lomove na zubu. Koristite makaze, nož i drugi pribor koji je namijenjen tome, kako bi spasili zube od nepotrebnih oštećenja.

Sportska pića

Iako sportska i energetska pića dobro dođu u toku i nakon treninga nisu ništa bolja od sodiranih pićae, jer jednako sadrže velike količine šećera i kiselina koje mogu oštetiti zube. Da bi se izbjegla opasnost od propadanja i dentalne erozije zubne cakline, odlučite se za osvježavajuća, niskokalorična pića ili vodu.

Voćni sok

Voćni sokovi su zdravi zbog vitamina i minerala, ali ta korist može biti smanjena zbog prisutnosti velike količine šećera. Količinu šećera koja je prisutna u prirodnim voćnim sokovima se podcjenjuje. Na primjer, sok od jabuke sadrži otprilike isto šećera kao ista količina sodiranog pića. Razrjeđivanje voćnog soka s vodom može pomoći u smanjenju šećera i minimalizirati izloženost zuba šećeru.

Čips

Škrob u grickalicama se razlaže i na zubima se lakše stvara savršeno okruženje za bakterijski plak, koji se brzo formira i dovodi do oštećenja. Odmah nakon konzumacije isperite i operite zube kako bi spriječili nakupljanje plaka,.

Stalno grickanje

Stalna konzumacija grickalica tokom dana znači da ostatke hrane stalno imamo na zubima, što je idealno za stvaranje plaka. Razmislite da umjesto grickalica pređete na zdraviju hranu, čime nećete samo pomoći zdravlju zuba, već cijeloga organizma, poput jabuke, mrkve i celera koji minimiziraju nakupljanje plaka.

Žvakanje olovke

Puno ljudi potpuno nesvjesno žvaču olovke ili grizu predmete kako bi se koncentrirali. Ti pritisci na zube mogu uzrokovati oštećenje ili prijelom zuba. Žvakaća guma bez šećera može biti jedan od načina da se spriječi šteta ovom lošom navikom, a također potiče proizvodnju sline koja pomaže da se zubi očiste.

Pijenje kafe

Jutarnji šoljica kafe pomaže mnogima od nas da se razbudimo. Nažalost, kofein može ometati protok sline, uzrokovati suha usta i dovesti do kvarenja zuba. Također, ako dodamo šećer u kafu povećava se rizik od kvarenja zuba još više. Kako bi umanjili osjećaj suhih usta od kofeina, pite vodu često tokom dana.

Pušenje

Pušenje isušuje usta i povećava količinu nakupljanja plaka oko zuba. Vjerovatnost da će pušači izgubiti zube u odnosu na nepušače je velika, zbog bolesti desni. Osim toga, korištenje duhana je veliki faktor rizika za oralni karcinom. Za ovu lošu naviku nema alternative i najbolji je način da prestanete pušiti.

Pijenje crnog vina

Tri stvari doprinose bojenju zuba od crnog vina. Prvo, kromogena je duboko u boji crnog vina, zatim kiselina koja je u vinu nagriza zube i čini ih sklonijim bojenju te tanini u vinu vezuje boju za zube. Kako bi izbjegli bojenje zuba treba jesti proteine, na primjer jesti sir s crnim vinom, isprati vodom ili žvakati žvakaću gumu koja stimulira proizvodnju sline i neutralizirati pH. Srećom, mrlje od crvenog vina su privremeno na zubima.

Pijenje bijelog vina

Bijelo vino se može činiti kao bezopasna verzija crnog vina. Međutim, bijelo vino i dalje sadrži kiseline i tanin koje pomažu u vezivanju mrlja za zube. Bojenje zapravo dolazi iz hrane ili pića koja se jedu nakon konzumiranja bijelog vina. Također, nakon konzumiranja kiselih pića, izbjegavajte četkanje zubi najmanje 30 minuta kako bi se izbjegli oštećivanje zuba.

Prejedanje

Prejedanja obično uključuje uzimanje velikih količina slatke hrane i pića, što može dovesti do zubnog karijesa. Prejedanje također može biti dio poremećaja prehrane, poput bulimije, kod koje oboljeli često povraćaju hranu. Kod povraćanje, hrana postaje vrlo kisela, što može nagrizati i oštetiti zube tokom vremena. Medicinska njega i intervencija su važne za rješavanje ovih poremećaja prehrane.

nekretnine_mostar

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here