Kako da unesete više vitamina A?

0
85

Vitamin A je ključ za dobar vid, zdrav imuni sistem i rast ćelija. Postoje dvije vrste vitamina A: aktivna forma vitamina A il retinoid, koji dolazi iz životinjskih proizvoda, i beta-karoten, koji dolazi iz biljaka.

Stručnjaci preporučuje da se antioksidanti, uključujući i beta-karoten, unose putem dobro izbalansirane prehrane bogate voćem, povrćem i integralnim žitaricama, a ne iz dodataka, koji mogu dovesti do određenih rizika po zdravlje. Jer, visoke doze antioksidata, uključujući i vitamin A, nekada mogu učiniti više štete nego koristi. Vitamin A iz suplemenata, bilo sam ili u kombinaciji s drugim antioksidantima, povezan je s povećanim rizikom od smrtnosti od svih uzroka, navodi se u analizi višestrukih studija.

Zašto ljudi uzimaju vitamin A?

Topijski (kreme) i oralni retinoidi se uglavnom koriste u medicinskim tretmanima za akne i druga kožna oboljenja, uključujući i bore. Oralni vitamin A se koristi kao tretman za ospice i suho oko kod osoba s niskim nivoom vitamina A. Vitamin A se koristi i za određenu vrstu leukemije.

Uticaj vitamina A se istražuje i u tretmanima za mnoge druge bolesti i stanja, uključujući rak, kataraktu i HIV-a. Međutim, rezultati još uvijek nisu pokazali učinkovitost.

Većina ljudi uzima dovoljno vitamina A iz prehrane. Međutim, ljekar može predložiti dodatke vitamina A osobama koje imaju njegov nedostatak. Osobe koje najčešće imaju nedostatak vitamina A su one koji imaju određene bolesti (kao što su probavne smetnje) ili vrlo loša prehrana.

Koji su rizici uzimanja dodataka vitamina A?

Nuspojave predoziranja vitaminom A uključuju suhu kožu, bol u zglobovima, povraćanje, glavobolju i zbunjenost.

Također vitamin A može biti u interakciji s nekim lijekovima, pa je potrebno se posavjetovati s ljekarom ako uzimate suplemente. Lijekovi s kojima može biti u interakciji su određene pilule za kontrolu rađanja, lijekovi za razrjeđivanje krv (Coumadin), lijekovi za akne (izotretinoin), tretmani za rak i druge lijekove.

Postoje određeni rizici kod uzimanja previše vitamina A, tako da ne bi trebalo uzimati više od preporučenih dnevnih količina, osim ako ljekar to preporučuje. Visoke doze vitamina A su povezane s urođenim manama beba, smanjenom gustoćom kostiju i problemima s jetrom. Ljudi koji konzumiraju alkohol ili imaju bolesti bubrega ili jetre ne bi trebali uzimati vitamin A suplemente bez konsultacija s ljekarom.

Obzirom da je najbolji način uzimanja antioksidanta prehranom, preporučujemo sljedeće namirnice iz kojih možete dobiti dovoljne količine vitamina A:

Crvene paprike

Crvene paprike su odličan izvor vitamina A: pola šolje daje skoro pola preporučene dnevne doze.

Špinat

U špinatu se nalazi biljna vrsta vitamina A – beta karoten. Ovu vrstu tijelo mora obraditi prije nego što postane vitamin.

Meso

Vitamina A, koji je bolji za naš organizam, dobivamo iz mesa, kao što je perad, goveđa jetra i riba, a bolji je jer je gotov vitamin kada uđe u naše tijelo i spreman je za upotrebu. Ova vrsta daje imunitetu veliki poticaj, naime čuva ćelije od infekcija kako bi radile kako treba. Također pomaže antitijelima u borbi protiv bilo kakve prijetnje.

Slatki krompir ili batat

Evo dobrog razloga da uvrstite na tanjir ovo svestrano povrće: odličan je izvor vitamina A. Jedan pečeni slatki krompir daje više od 500% potrebnog dnevnog unosa.

Sladoled

Šta bolje zvuči: šolja sladoleda ili 20 konzerve tune? Vjerovali ili ne, oboje imaju istu količinu vitamina A (oko 20% dnevnih potreba). Ipak, 25 kugli sladoleda odgovara količini vitamina A u samo jednom pečenom slatkom krompiru.

Pita od bundeve

Vitamin A pomaže da srce, pluća i bubrezi rade svoj posao. Dakle, ako planirate ručak, razmislite o komadu pite od bundeve. Ima dosta beta-karotena, antioksidanta koji tijelo pretvara u vitamin A.

Mrkva

Vitamin A pazi da oči rade onako kako bi trebalo. Ljudi koji ne unose dovoljno ovoga vitamina, a to je uglavnom problem u Africi i jugoistočnoj Aziji, mogu imati noćno sljepilo. Pazite da unesete dnevnu dozu vitamina A, a samo pola šolje sirove mrkve će biti više nego dovoljno.

Suplementi

Ako je teško putem hrane unijeti dovoljne količine vitamina A, možda treba pokušati s određenim namirnicama koje sadrže preporučene dnevne doze. U te namirnice spadaju žitarice, začini, šećer i mlijeko. Također, vitamin A se može uzeti iz suplemenata (dodataka). Razgovarajte s ljekarom o odgovarajućim dozama za vas.

nekretnine_mostar

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here