Kad ovo prihvatite, život će vam postati značajno bolji: Ključ psihičkog zdravlja!

0

Najpouzdaniji put za postizanje i održavanje mirnog uma
Moderno doba, posebno sa razvojem tehnologija i društvenih mreža, je obeleženo napretkom, energijom, rastom i razvojem.

Na poslu ne možemo da pokažemo slabost, u partnerskim odnosima ljubomoru, na društvenim mrežama ne smemo da budemo depresivci i “plačljivci”. Kako uključimo Fejsbuk ili Instagram, sa svih strana sevaju osmesi, trčanje izgleda kao vrhunsko zadovoljstvo, deca nas nikada ne nerviraju… Život je sve u svemu super, a panici i tuzi nema mesta.

Ako sve to sad tako pogledamo, onda je čudno što postoji toliko “lajf koučeva” koji nalaze svoje mesto na ovom pozitivnom svetu.

Da nije sve u “pozitivi” pokazuju skorašnje studije čiji rezultati kažu da je prihvatanje negativnih emocija pouzdaniji put za postizanje i održavanje mirnog uma.

U prihvatanju je ključ, a ono je samo dobar trenutak

Prihvatanje je trenutak, bar kada su akademici u pitanju. Ali kako ono funkcioniše je ostalo relativno neispitano, kaže Bret Ford profesorka na Univerzitetu u Torontu za sajt Quartz.

“Prihvatanje znači da vi ne pokušavate da promenite kako se osećate, nego da prepoznate i prihvatite svoja osećanja takva kakva su.” Dakle, kako je moguće da je prihvatanje negativnih emocija paradoksalno povezano sa “psihološkim briljiranjem” na duge staze?

Nekoliko godina ranije, dok je bila na studijama na Berkliju, sa dvojicom svojih kolega je izvela jednu studiju kako bi odgovorili na ovo pitanje.

Prema njihovim analizama, magija prihvatanja je u njegovom blistavom uticaju na emocionalne reakcije na stresne događaje. Taj mehanizam, tokom vremena može voditi do pozitivnog uticaja na psihičko zdravlje i dovesti i do većeg nivoa zadovoljstva. Drugim rečima, prihvatanje “loših” emocija kao što su anksioznost ili bes, neće vas povući nadole.

Osim toga, prihvatanje je povezano sa boljim mentalnim zdravljem kada se koristi kao odgovor za negative emocije. Na svu sreću, prihvatanje deluje na gotovo sve ljude i na ljude koji se suočavaju sa velikim životnim problemima, ali i manjim “smetnjama”.

Dve dobre stvari kod prihvatanja:

1. Ako prihvatamo negativne emocije, manje ćemo biti neraspoloženi, a pokazalo se da ćemo psihički biti stabilniji.

2. Oni koji prihvataju svoja negativna osećanja imaće i manje negativnih emocija, pokazale su studije.

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here