Istina o radu na kruzerima! Što se sve zataji kad krećeš ostvariti svoj “američki san”?

0
311

Da li je potrebno spominjati da je hrana svaki tjedan ista?! Pa jedi, care moj. Riže ima za izvoz. Čekaš Novu Godinu ili Božić da promjene hranu i stave nešto novo, nešto drugačije.
Vas 150 stoji u liniji i čeka da uzme hranu. Slično kao u zatvoru, samo što u zatvoru imaš vremena. Ovdje se kantina otvara u 17,00 sati u 17,30 sati počinješ raditi’, piše Dubrovčanin koji je jedno vrijeme radio na kruzeru.

Ljudi nemaju posla, pa “daj što daš”, ili “bolje išta nego ništa”. Pogotovo ako imaš obitelj, ženu i troje djece – započeo je svoje pismo čitatelj Dubrovniknet.hr-a, otvorivši dušu i ispisujući sve dobre, no i loše strane zaposlenja na kruzerima. Kakve su kabine, kolike plaće u kuhinji i konobarima, zašto se ne smije prijeći crvena i žuta linija, što jede “slabije pozicionirano” osoblje na brodu, prenosi Net.

Prema iskustvu Dubrovčanina, na kruzerima je preko agencija najlakše dobiti posao pomoćnog konobara ili sobarice, a za veće pozicije, treba se sposobnostima istaknuti iznad drugih ili imati preporuku “predsjednika države”.

Što se plaća tiče, obećavaju od 6.000 – 9.000 kuna, a one su dosta niže.

“To je ono što privuče svaku osobu. Novac! Htjeli mi to priznati ili ne, svi radimo za novac, ne trpimo nemogućeg šefa jer hoćemo. Jednostavno moramo! Smiješno je što se sve o tom poslu piše, čak i tragikomično, a teška je navlakuša!”, piše Dubrovčanin.

Prisjeća se da je sam dolazak na brod stresa, jer tvrdi, i u slučajevima kad osoba dođe po prvi puta prisiljena je sve sama rješavati: “Kada dođete na brod, tu nastaje opći kaos. Dođete u MSA (ljudi koji bi Vam trebali biti od pomoći za svu papirologiju i daljnje upute), sve što dobijete je ključ od kabine i kažu Vam kome se trebate javiti za potpisivanje ugovora”.

Malo tko je voljan pomoći, jer svi rade svoj posao i “lete kao muha bez glave”.

Nema komfora, nema privatnosti

“Kad dođete u kabinu, od šoka ne znate bi li išli doma ili ostali. A gdje ćeš doma, kad si tu tek došao?! Nije ti dom dva sata vožnje od posla. Budi sretan da ne naletiš na smrdljivu kabinu u kojoj ti se cimer nije okupao od prošlog mjeseca. Veličina kabine? Opisati se ne može. Krevet veličine tijela, (ako si 1.80), širine tvog tijela tj. kukova. Pa spavaj dragi brate. Nema okretanja tokom noći, kao doma, da se ‘razvališ’ po krevetu”, slikovit je u opisu radnik s kruzera.

Uzak i neudoban krevet nije jedino što ga je iznenadilo.

Nakon prvog dana ste još u šoku, što, gdje, kako? 4000 putnika i 1000 zaposlenika. Ideš spavati. Poviše tebe je cimer doveo neku Filipinku s kojom znate što radi, pa ne možeš zaspat do ujutro. Uzmeš cigare i odeš na palubu da ih ne slušaš. 3,30 je ujutro, a ti počinješ raditi za 2 sata. Pušiti možete samo na jednoj strani broda, na označenom mjestu. Ne dao dragi Bog da pređeš tu prokletu crvenu ili žutu liniju. Ako Vas vidi osiguranje, dobit ćete opomenu. Pa sutra idite kod nadređenog da Vas tlači zašto si prešao liniju? Budi sretan da prođeš s opomenom – usmenom. Odlično, zar ne?

Da li je potrebno spominjati da je hrana svaki tjedan ista?! Pa jedi, care moj. Riže ima za izvoz. Čekaš Novu Godinu ili Božić da promjene hranu i stave nešto novo, nešto drugačije. Vas 150 stoji u liniji i čeka da uzme hranu. Slično kao u zatvoru, samo što u zatvoru imaš vremena. Ovdje se kantina otvara u 17,00 sati u 17,30 sati počinješ raditi. Čekaš na liniji 15 minuta, imaš 15 minuta da jedeš i trči, stepenicama, ne liftom, jer nećeš stići”, piše razočarani Hrvat, navodeći da je sve tipično američki tempirano.

Zašto je bolje djevojkama?

Djevojke, kaže, bolje prolaze na kruzerima.

“Cure najbolje prolaze na brodu! Čast izuzetcima. Prije nego što me ženski rod popljuje, molim Vas da razumijete o čemu pričam. Ne pričam o nečasnim curama koje su došle da zarade komad kruha, curama koje su se iskreno zaljubile, pričam o onim curama koje su vrlo brzo shvatile kako funkcionira brod pa su postale ”bliske” sa svojim nadređenima. I pogađate, naravno. Eto promocije. Najlakši način da dobijete promociju. Inače morate godinama i godinama raditi i moliti Boga da Vam se smiluje manager, da prepozna Vaš rad da dobijete poziciju.

Rijetki su oni koji su zaista toliko vrijedni ljudi i da ih prepozna šef. Jer svoj svoga gura, kao i na kopnu”, piše u pismu pristiglom u redakciju Dubrovniknet.hr-a.

Tvrdi da agencije ljudima ne kažu najvažnije stvari, a koje otkriju kada dođu na brod. Kaže da konobari rade cijeli dan za “mizerne” plaće, uz tek pokoju kraću pauzu. Takav radni ritam, tvrdi, imaju svi niže rangirani zaposlenici.

“Da li ste znali, a vjerovatno niste, ono sto piše u novinama, a nitko ne govori istinu da ljudi na suđu zarađuju 10.000 Kuna? Kakva je to laž! Jadni ljudi rade za 800 $. Da, za 800 $ i tretiraju ih kao životinje”, piše Dubrovčanin. Kaže da u kuhinji ne rade Balkanci, već samo Indijci i Indonežani ili Filipinci.

Nije brod kao što je nekad bio

Najgore pozicije na brodu, koje kaže, ne bi ni neprijatelju preporučio su: pomoćni konobar, sobar/sobarica i perač suđa.

“Ovo izbjegavajte pod svaku cijenu. Sada je plaća assistant waitera 1000 $, računajte vaše troškove. Higijenske potrepštine, internet i telefon, ako ćete zvati doma itd. Rezime – bolje ostati doma u nekom restoranu za 6.000 kuna plus bakšiš nego se topiti na kruzeru.

Ako me pitate da li ja osobno dajem preporuku da se ide na brod raditi, uvijek ću reći – da, jer treba sve u životu probati. Je li teško? Jest! Puno odricanja. Ali, dobro pripazite na koju poziciju. Nije brod kao što je prije bio”, zaključuje Dubrovčanin i ponavlja da bi se svi prije odlaska na kruzer trebali dobro raspitati o uvjetima i tražiti da im se kaže prava istina.

Priredio: Igor Strutinski

 


Drugačiji ste od ostalih? Vaš hobi je neobičan i interesantan? Pišite nam na redakcija@kukuriku.ba i predstavite svoj talent cijeloj Bosni i Hercegovini, nebitno imate li 7 ili 77 godina!

nekretnine_mostar

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here