dr. Talović: Bol u mišićima- mitovi i zablude

0

[ad_1]

Nije tajna da tjelovježba ima brojne zdravstvene prednosti i što češće vježbate, to će bolje biti vaše zdravlje. Ali šta je sa ljudima koji previše vježbaju ili previše teško vježbaju?

Pripremio: mr.sci.dr. Anes Talović, specijalista medicine rada i sporta

Neki ljudi šetaju cijeli dan uz nevjerojatnu bol u mišićima i samo ih izlažu novom intenzivnom programu treninga. Dok neka bol u mišićima nije nužno loša stvar, uporna, ekstremna bol u mišićima je loša stvar.

Prečesto pogrešno shvatanje među ljudima koji često vježbaju je da je ekstremna bol u mišićima, gotovo do tačke da ne može hodati, pozitivna stvar koju treba doživjeti nakon intenzivne vježbe. Mnogi ljudi smatraju da ako su u boli nakon treninga, to znači da je trening bio produktivan. Oni misle, “Nema boli, nema dobitka, zar ne?” Međutim, to nije tačno. Manja krutost i bol u mišićima nisu briga, ali teška bol u mišićima, do tačke kada su šetnja, ustajanje i sjedenje, itd. gotovo nemogući je zapravo štetna za rast mišića te će vam spriječiti vaše kretanje naprijed sa vašim fitnes ciljevima.

Bol u mišićima se dešava zbog kidanja u mišićima tokom treninga

Bol u mišićima se dešava zbog kidanja u mišićima tokom treninga. Bolno kao što može zvučati, kidanje (i naknadno popravak mišića) je ono što omogućuje mišićni rasti i povećanje njihove snage. Pa opet, manja mišićna bol nije negativna stvar. Pokazuje da su mišići rastrgani i da su u stanju popravaka. Minorna bol u mišićima znači da ste gurnuli mišiće dovoljno da ih rastrgate i da je postupak popravke u toku.

Međutim, ljudi imaju tendenciju izjednačiti intenzivnu razinu svoje boli sa dobitkom koji će napraviti iz svog treninga. Ljudi pogrešno povezuju visoke razine boli mišića sa ozbiljnim porastom mišića. Stvarnost je suprotna istini. Konstantan stres mišića i njihov pretjeran trening neće dovesti do boljeg rezultata tokom treninga. Zapravo, samo povećavate vjerojatnost povrede mišića koja vas dugoročno odvodi dalje od vaših ciljeva.

 Dugo razdoblje bez treninga samo vas drži dalje od vaših ciljeva

Mnogi ljudi previše treniraju, ali ne dobiju odmah neki oblik povrede. Oni misle da njihovo tijelo može to podnijeti i oni nastavljaju gurati i gurati, i samo se bave gotovo nepodnošljivim bolovima mišića, misleći da su samo jači. Problem sa neprekidnim preopterećenjem je to što može dugo trajati dok dođe do povrede, ali kada se to dogodi, tada će biti kasno i morat će te uzeti duži vremenski period za oporavak. Dugo razdoblje bez treninga samo vas drži dalje od vaših ciljeva. Čak i gore, osobe koje previše treniraju i doživjele su povredu mišića, moraju uzeti duži period bez treninga, a zatim pokušavaju trenirati kao prije. To opet može dovesti do povreda.

Moguće je završiti intenzivne vježbe bez da doživite bol u mišićima

Najbolji način izbjegavanja ekstremnih bolova u mišićima je da postupno povećavate zahtjeve koje postavite vašem tijelu. Laganom gradnjom vašeg puta do više ponavljanja i / ili povećane težine, još uvijek izazivate svoje tijelo i potičete mišiće da rastu, bez preopterećenja i eventualne povrede. Treba naglasiti da ne sugeriramo da izbjegavate vježbe s visokim intenzitetom. Apsolutno je moguće završiti intenzivne vježbe bez da doživite bol u mišićima. Vi jednostavno ne želite imati ovakvu vrstu vježbe kao polazna tačka; vjerujte u proces i postupno radite prema takvoj vrsti treninga.

Fizikalna terapija vam može pomoći da radite na ublažavanju boli

Za neke ljude, posebno sportaše, izbjegavanje pretreniranosti je lakše reći nego učiniti. Pa šta ćete učiniti ako imate ozbiljnu bol u mišićima i / ili povredu? Fizikalna terapija vam može pomoći da radite na ublažavanju boli i ozdravljanju vaših povreda. Fizikalna terapija koristi razne metode manipulacije mišićima, kostima i zglobovima kako bi ih vratila u njihovu pravilnu funkciju. Fizioterapeuti mogu identificirati probleme u mišićima i pomoći u liječenju istih.

Ako imate ozbiljnu bol u mišićima ili neku drugu vrstu povrede, najbolje je započeti fizikalnu terapiju što je prije moguće. Što se prije identificiraju problemi, to prije ljekar može početi liječenje i vratiti se na put vašeg osposobljenja. Važno je napomenuti da fizikalna terapija ne uključuje operaciju ili bilo kakvu upotrebu lijekova. Često će ljekari samo propisati lijekove protiv bolova nekome ko ima povredu mišića i preporučiti nepotrebni operativni zahvat  za ublažavanje boli. Fizikalna terapija je neinvazivni pristup cijelokupnom zdravlju tijela.

Objava dr. Talović: Bol u mišićima- mitovi i zablude pojavila se prvi puta na Zdravi Portal.

[ad_2]
Source link

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here