Dizajner Goran Lizdek otišao u Minhen i počeo raditi za BMW – ovo je njegova priča!

0

Mladi sarajevski dizajner Goran Lizdek već osam mjeseci radi u Mihnenu u kompaniji koja ima samo jednog klijenta – BMW. Nakon što je prošao testne faze, Goran je dobio stalno zaposlenje.
Ovdje govori o razlozima zbog kojih je otišao iz Sarajeva, o razlikama u procesima rada u BiH i Njemačkoj, o tome šta mu najviše godi na novom poslu, o tome šta bi kreativci kod nas trebali promijeniti u svom radu i odnosu prema poslu.

Media Marketing: Dugo vremena si radio na tome da odeš u Ameriku, a obreo si se u Njemačkoj. Šta se dogodilo?

Goran Lizdek: Desilo se sve iznenada i neočekivano, što bi naš narod rekao «S neba pa u rebra». Jednog dana dobio sam poziv od direktora DE-Automotive firme iz Njemačke koja radi isključivo za BMW, uz objašnjenje da im je potreban grafički dizajner i da su preko preporuka došli do mene. S obzirom na moju dotadašnju želju da karijeru nastavim van BiH naravno bio sam zainteresovan, a od tog momenta se sve odvijalo poprilično brzo. U avgustu prošle godine, odnosno dva mjeseca nakon prvog telefonskog poziva, proveo sam mjesec dana na probnom projektu u pomenutoj firmi u Minhenu, BMW je veoma pozitivno reagovao na obavljeni posao, a nakon toga uslijedili su standardni administrativni koraci – potpisivanje ugovora i rješavanje radne vize. Tu sam sad za stalno već od aprila ove godine.

Media Marketing: Htio si svakako otići u inozemstvo. Radi novog iskustva ili zato što ti je ovdje dozlogrdilo skakati s pitcha na pitch, ili su ti dozlogrdili klijenti koji često ne razumiju i najbolje kreativne ideje?

Goran Lizdek: Što vrijeme više odmiče moram priznati da sve manje imam dlake na jeziku kada su u pitanju razlozi zbog kojih sam jedva čekao da napustim Balkan. Kratak i jednostavan odgovor bi bio da sam sve to napustio zbog ljudi i njihovog mentaliteta. Taj mentalitet se kao tumor provukao kroz sve životne sfere, od profesionalnih do privatnih. Ne samo da sam postao umoran od borbe sa vjetrenjačama, već sam osjetio kako me svo to sivilo počelo vući za sobom, počeo sam gubiti motivaciju i to je ono kad su mi se upalili svi mogući alarmi. Kad je u pitanju profesionalna sfera, uzet ću sebi za pravo da kažem kako je generalno problem u tome što su pravi ljudi na pogrešnim, a pogrešni ljudi na pravim pozicijama – to se odnosi jednako i na klijentelu i na agencije. Sve to vodi jednom vječitom mediokritetizmu iz kojeg nikako da se iščupamo.

Media Marketing: Kako je u novoj agenciji? Velika razlika?

Goran Lizdek: Razlika počinje sa samom činjenicom da firma u kojoj radim nije agencija koja radi za više klijenata – naš jedini klijent je BMW i funkcionišemo nešto kao njihov eksterni odjel. Razlika je prvenstveno u tome što atmosfera nije turbulentna kao u jednoj tipičnoj advertising agenciji – za svaki projekat ima se mnogo više vremena nego je to jedan kreativac s balkanskom agencijskom istorijom navikao.

Media Marketing: Radiš isključivo na projektima za BMW. Kako je raditi za tako veliki brend?

Goran Lizdek: Moja potajna želja je uvijek bila da jednog dana radim samo za jedan brend, odnosno da svu svoju kreativnu energiju fokusiram u jednom smjeru. Iako će većina kreativaca reći kako ih raznolikost projekata i klijenata ispunjava i održava svježim u idejama, ja tu vidim ipak jednu drugu stranu priče – konstantnim prebacivanjem između projekata i klijenata, što je svakodnevnica u advertising agencijama, gubimo, ili barem remetimo fokus za svaki od tih brendova ponaosob. Uvijek sam imao osjećaj, nakon što se vratim na neki projekat, da sam već otišao jedan korak nazad od tri naprijed koja sam napravio, samo zato što sam u međuvremenu morao raditi na nekom drugom projektu. Ovdje takvih situacija nema jer se radi za jedan brend i ne gubi se fokus sa projekata koji su u toku, sarađujem direktno sa kreativcima u BMW-u, nemam posrednika. Ne moram ni spomenuti činjenicu da je na kraju svega velika čast raditi za ovakav brend, odnosno biti dio te jedne veličanstvene mašinerije, kakav je BMW.

Media Marketing: Osim svog izuzetnog talenta i dizajnerskog znanja, šta si od ovdašnjeg iskustva ponio sa sobom, a da ga možeš primijeniti u novoj agenciji?

Goran Lizdek: Mislim da je to ono što sam uvijek i potencirao u svom poslu, a to je organizacija rada. Radim za brend koji, naravno, ne bi bio ono što jeste da nema jedan vrlo jasno definisan ustroj i sistem rada. Možda će dosta kolega iz kreativne struke impulsivno pomisliti kako se radi o nekom sterilnom ustroju koji je poguban za kreativnu energiju. Ne, radi se upravo o nečemu suprotnom – ovdje mi to omogućava da budem skoncentrisan isključivo na svoj dio posla i daje mi prostora da pružim svoj maksimum.

Media Marketing: Šta je ono što ti najviše odgovara u sadašnjem poslu? Organizacija, njemačka diciplina, odnos klijenta prema tvom radu…?

Goran Lizdek: Definitivno upravo ono što sam i spomenuo – organizacija posla. Odnos klijenta, odnosno BMW-a, je također nešto što moram pohvaliti – savršen balans preciznosti i fleksibilnosti u komunikaciji.

Media Marketing: Nedavno si sarađivao sa Communisom na kampanji za Mercator. Znači li to da nisi potpuno prekinuo profesionalne veze sa Sarajevom?

Goran Lizdek: Iako izbjegavam dodatne angažmane, ovo je bila iznimka iz prostog razloga što ću ekipu iz Communisa uvijek smatrati više porodicom nego poslovnim saradnicima.

Media Marketing: Tvoja se supruga bavi fotografijom. Radite li zajedno ili je ona sebi našla drugi posao u Minhenu?

Goran Lizdek: Supruga tek treba doći u Minhen. U medijima se već govorilo o komplikovanim i katastrofalno dugim procedurama za izdavanje viza što je, nažalost, zakačilo i Ninu. No, kako stvari sad stoje to bi se konačno trebalo riješiti u narednih par sedmica. Za njenu poslovnu karijeru ne brinem – naravno da ovo ne kažem zato što sam subjektivan, ali ono što je kao fotograf izgradila do sada zaista je na zavidnom nivou i ponosan sam na nju u pravom smislu te riječi.

Media Marketing: Imaš li neku poruku za svoje kolege u Sarajevu. Nešto što bi trebali mijenjati ili početi primjenjivati u svom radu?

Goran Lizdek: Ponekad mi se samo čini da ljudi još uvijek nisu u potpunosti svjesni edukativnog potencijala kojeg ima internet, a bez edukacije nema ni napredovanja. Stoga, mogu samo savjetovati da ne prestanete istraživati i tražiti znanje i inspiraciju. Ono što također primjećujem jeste da odnosi između kreativaca i klijenata nisu uvijek sasvim jasni. Mladi kreativci su u dogovaranju posla i pregovaranju o cijeni prepušteni sami sebi. Često naknadno shvate da obim posla premašuje dogovorenu cijenu. Nikada nisam shvatao zašto se takve stvari ishitreno i nepromišljeno dogovaraju, meni su klijenti znali nekad prigovarati kako su mi ponude komplikovane jer ne sadrže jedinstvenu cijenu već je sve razloženo po koracima koje jedan projekat podrazumijeva, ali time sam uvijek prvenstveno štitio sebe, a onda i klijenta. Nikad se nismo doveli u situaciju da neka naknadna izmjena dogovora nije već predviđena u ponudi, nikada nije bilo nesporazuma.

Media Marketing: Imaš li vremena da se baviš dizajnom za kulturu i umjetnost? Na tom području si u Sarajevu imao mnogo uspjeha?

Goran Lizdek: Da budem u potpunosti iskren, nije više pitanje vremena već želje. U jednom od naših ranijih razgovora mislim da sam spomenuo svoje viđenje tog nekog životnog vijeka kreativnosti. Ukratko, mislim da je sasvim prirodno da se kreativne aspiracije vremenom mijenjaju ili čak malo uspavaju nakon toliko vremena provedenog u ovom poslu. To jednostavno treba prihvatiti. S druge strane, to ne osporava činjenicu da mi je neopisivo drago zbog svih projekata na kojima sam do sada imao priliku raditi i s kojima sam mogao predstaviti sebe kao grafičkog dizajnera.

Media-marketing.com

OSTAVITI ODGOVOR

Please enter your comment!
Please enter your name here